Konkursā „Mana Latvija” uzvar Rikavas pamatskolas komanda 2012. 15.11.

Starp Lāčplēša dienu un Latvijas Republikas Neatkarības dienu jau tradicionāli Rēzeknes novada pašvaldībā pulcējās Rēzeknes un Viļānu novadu pamatskolu komandas, lai noskaidrotu labāko erudīcijas spēlē „Mana Latvija”. Šoreiz konkursā piedalījās 15 komandas, kuras sacentās septiņās konkursa kārtās, tostarp, atbildēja uz jautājumiem par Rēzeknes un Viļānu novadiem, par Latvijas vēsturi, kultūru un sportu, kā arī mēģināja atpazīt latviešu populārākās melodijas un citātus no zināmākajām latviešu filmām. Dalībnieki atzina, ka viens no sarežģītākajiem uzdevumiem bijis rast atbildes uz citu skolu iepriekš iesūtītajiem āķīgajiem jautājumiem, jo ne katrs var prātā paturēt, ka vissiltākais gads Latvijā ir bijis 1989.gads vai ka 16.gadsimta beigās zibens spēriena izraisīto ugunsgrēku Pētera baznīcas tornī rīdzinieki nodzēsa nevis ar ūdeni, bet gan ar pienu. Konkursa laikā tika pārbaudītas arī skolotāju zināšanas. Jāteic, ka pedagogiem sagatavotie jautājumi būtu ciets rieksts ne vienam vien ilggadējam erudītam, piemēram, kā ticis latviskots vārdu savienojums „automašīna” (pareizā atbilde – „pašgājējs rumaks”) vai ar ko slavens Latvijā dzimušais Anatolijs Lapiņš (20 gadus bijis „Porsche” galvenais dizainers), taču skolotāji ar sarežģītajiem uzdevumiem tika galā godam. Atbildot uz teju visiem jautājumiem, par labāko tika atzīts Andrejs Zahars no Jaunstrūžānu pamatskolas. Apkopojot konkursa rezultātus, noskaidrojās, ka šogad 1.vietu ieguva Rikavas pamatskolas komanda (Inese Daukule, Airita Mosāne, Lāsma Priževoite, Diāna Skangale un Lūcija Stafecka). Meitenes atzina, ka necerējušas uzvarēt, tomēr ir priecīgas, jo gandrīz divu nedēļu cītīga mācīšanās ir nesusi tik augstus rezultātus. 2.vietu nopelnīja Viļānu vidusskolas I komanda, savukārt 3.vietā – Jaunstrūžānu pamatskola. Balvās skolēni saņēma Skrīveru saldās gotiņas, grāmatas, kā arī žurnālus „Ilustrētā Vēsture” un „Ilustrētā Junioriem” no izdevniecības „Dienas Žurnāli”. Pirms konkursa skolēni teica, ka piedalās „nevis tāpēc, ka zina daudz, bet gan tāpēc, ka grib uzzināt vēl vairāk”.