Konkursā "Ar sirdi Rēzeknes novadā" uzvar Maltas vidusskolas 1. komanda

16.10.2018

Izglītība

Jau tradicionāli oktobris Rēzeknes novadā iesākas ar konkursu vidusskolēniem “Ar sirdi Rēzeknes novadā”. Šoreiz savas zināšanas par Rēzeknes novadu pārbaudīja astoņas vidusskolu komandas no Dricāniem, Kaunatas, Maltas (2 komandas), Nautrēniem, Tiskādiem, kā arī Austrumlatvijas Tehnoloģiju vidusskolas (2 komandas).
Arī šogad skolēniem bija jāatbild uz jautājumiem par Rēzeknes novada vēsturi, kultūru, ģeogrāfiju. Konkursā jauniešiem bija jāzina, ka Maltas upe iztek no Salāja ezera, ka zirgu sēta “Untumi" atrodas Ozolmuižas pagastā, ka “Malny vylky” ir keramikas darbnīca Maltas pagastā, ka Normunds Rutulis ir palīdzējis iedziedāt Borowas MC dziesmu “Es tevi saucu”. Skolēniem bija jāatpazīst keramikas meistaru darbi, muzikanti, kas darbojas mūsu novadā. Komandu kapteiņi sacentās savā starpā un atbildēja uz dažādiem jautājumiem, piemēram, vai Dricānu pagastā audzē melones, vai sipisnīks ir biezpiens. Daļu jautājumu par saviem pagastiem bija sagatavojuši paši skolēni, un atbildēt uz šiem jautājumiem, kā atzina paši dalībnieki, nebija viegli, jo, piemēram, bija jāzina, ka Kaunatas pagastā darbojas mūzikas ierakstu studija “Vecā kino būda”, ka Maltas pagasta iedzīvotāja Eleonora Siņavska Romas pāvestam dāvanā ir noadījusi zeķes (Kaunatas vidusskolas komanda to zināja!), ka Nautrēnu pagastā atrodas dabas piemineklis “Velna pēda”, un vēl daudz kas cits.
Sīvā cīņā ar 23,5 punktiem trešo vietu ieguva Nautrēnu vidusskolas komanda (Megija Belinska, Evelīna Belinska, Viktorija Lukšāne, Viktors Drozdovs, Anna Kristijana Logina). Otrie labākie ar 24 punktiem Dricānu vidusskolas komanda (Jānis Vespers, Ralfs Bokta, Gvido Igaunis, Iļja Jeršovs, Iļja Gruznovs), savukārt uzvaras laurus ar 26,5 punktiem plūca Maltas vidusskolas I komanda (Dina Beleviča, Aija Lapkovska, Jekaterina Bebriša, Žanis Lācis, Aleksandrs Mironovs).
Anita Rudziša,
interešu izglītības speciāliste
Autores foto
20181016_100646 20181016_105158 20181016_105208 20181016_105219 20181016_105249

Click to listen highlighted text!