Maltā notika Jauno pētnieku nometne "Kopā ar Hariju Poteru zinātnes labirintā

Realizējot projektu Nr.8.3.2.2./16/I/001,, Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai “, Maltas vidusskolā no 4. līdz 8. jūnijam norisinājās tematiskā Jauno pētnieku dienas nometne "Kopā ar Hariju Poteru zinātnes labirintā", kurā piedalījās 30 dalībnieki.
Maltas vidusskolas 7. - 9. klašu skolēniem tika dota iespēja attīstīt un pilnveidot savas sadarbības, pētnieciskās prasmes un teorētiskās zināšanas STEM priekšmetos (STEM un vides joma), strādājot komandās, kā arī risinot dažādus problēmjautājumus. Nodarbībās tika izmantotas arī kompetenču pieejā balstīta mācību procesa iezīmes, kas izpaudās kā komandas darbs un tā nozīme kopīga rezultāta sasniegšanai. Prasmes un zināšanas tika realizētas, izmantojot nestandarta situācijas. Skolēni iemācījās strādāt komandās un guva pozitīvu lādiņu turpmākajam darbam.
Nometnes galvenā tēma bija četras dabas stihijas – zeme, ūdens, gaiss, uguns. Katrai stihijai bija atvēlēta viena diena. Pirmajā nometnes dienā dalībniekus “Šķirtmice” sadalīja četrās komandās (Elspūši, Grifindors, Slīdenis, Kraukļa nags), kurās tie arī strādāja visu nedēļu. Šajā dienā dalībnieki iepazinās ar darbu komandā, notika komandu saliedēšanas aktivitātes. Dienas nobeigumā slotu siešanas darbnīcā tapa pavisam īstas Harija Potera cienīgas slotas. Par katru aktivitāti komanda saņēma noteiktu punktu skaitu.
Otrā diena bija veltīta dabas stihijai – zemei. Rīta pusē skolēni iepazinās ar mērīšanas vienībām, veica pētījumus pāros – dažādu dabas objektu mērīšanu, nostiprinot prasmes veikt mērījumus ar dažādām mērvienībām, sekmēt novērošanas spēju attīstību. Meklējot dārgumus, skolēni izpētīja nometnes teritoriju, veidojot pozitīvu vides uztveri. Pēcpusdienā tika dota iepēja iepazīties ar Saules sistēmas uzbūvi un modelēt Saules sistēmu. Iepazinās ar maģiskajiem skaitļiem un to nozīmi ikdienā.
Trešā nometnes diena bija veltīta ūdens stihijai. Dalībnieki apmeklēja ūdens iegūšanas staciju Rozentovā, kur iepazinās ar dzeramā ūdens sagatavošanu.Turpinājumā skolēni degustēja dažādas augu tējas un noteica tās pēc garšas. Iepazinās ar ārstniecisko augu īpašībām un to ietekmi uz organismu, kā arī tējas dzeršanas rituāliem. Pēcpusdienā skolēni gatavoja kokteiļus, modelējot zemes slāņu uzbūvi. Šajā nodarbībā tika runāts par ūdens piesārņojuma veidošanos. Skolēni praktiski modelēja situāciju par gruntsūdeņu piesārņojumu.
Ceturtā diena bija veltīta gaisam. Diena sākās ar burbuļu darbnīcu. Nometnes dalībnieki iepazinās ar virsmas spraigumu. Veica pētījumu par dažādu faktoru ietekmi un burbuļa dzīves ilgumu. Komandas sacentās par lielākā burbuļmeistara titulu. Turpinājumā skolēni iepazinās ar smaržu pasauli. Komandām bija jānosaka dažādu vielu smarža. Pēcpusdienā skolēni iemācījās veidot lidmašīnu modeļus, attīstīja pētnieciskās, analītiskās domāšanas prasmes. Skolēni veidoja dažāda izmēra lidmašīnas no dažādiem materiāliem, lai maksimāli noteiktu lidmašīnas planēšanas iespējas. Nodarbības beigās tika rīkotas sacensības starp komandām. Dienas beigās bija dota iespēja arī fiziski padarboties, uzspēlējot kakambola spēli, kurā nūju vietā tika izmantoti slotu kāti.
Piektā diena tika veltīta uguns stihijai. Nometnes dalībnieki iepazinās ar uguns fizikālajām un ķīmiskajām īpašībām, uguns nozīmi cilvēka dzīvē. Skolēni, vērojot eksperimentus ar uguni, mācījās diskutēt, analītiski domāt, iepazinās ar drošības noteikumiem, analizēja dažādas sadzīves situācijas. Pēcpusdienā, kopīgi kurinot ugunskuru Maltas vēstures muzeja dārzā, tika izvērtēts nometnē paveiktais, apkopoti konkursu rezultāti un noteikta komanda, kura ieguva visvairāk punktu. Tāpat tika sumināti arī aktīvākie nometnes dalībnieki.
Nometnes dalīnieku atziņas:
,,Nometnē man patika strādāt grupās, veikt dažādus uzdevumus – siet slotas, noteikt tējas un ūdens garšas, spēlēt spēli ,, Dārgumu meklētāji. Komandā strādāt bija jautri, vieglāk nekā vienam. Sākumā bija grūti saprasties, bet nedēļas laikā, veicot uzdevumus, mēs iepazināmies tuvāk cits ar citu. Par komandas darbu Harija Potera nometnē mums palika labas atmiņas, ieguvām arī jaunas zināšanas.”
 
Nodarbību vadītājs, ķīmijas skolotājs Imants Tučs
Autora foto
IMG_0023 IMG_0065 IMG_0389 IMG_0546 IMG_0557 IMG_0641
 

Click to listen highlighted text!