“Rāznaviņa” viesojas Igaunijā

07.07.2014

Kultūra

Kaunatas vidusskolas folkloras kopas „Rāznaviņa” dalībnieki šovasar jūnijā devās uz „ Ziemeļlivonijas festivālu”, kas notika Igaunijas pilsētā Haademeeste. Ierodoties Igaunijā mūs sagaidīja ne vien jauki cilvēki, bet arī skaists laiks. Tāpēc braucām uz skatu torni, no kurienes pavērās skaists skats uz jūru no vienas puses un purvu no otras. Lai vēl vairāk iepazītu kaimiņvalsti, braucām uz Pērnavu, kur tika atklāta pludmales sezona. Ielās notika koncerti, amatnieku tirdziņi. Bērniem pietika spēka un izturības aiziet pa 2 km garo molu, kas pavēra lielisku skatu uz jūru. Vēlu vakarā atgriezāmies uz savu guļasvietu, lai nākošā dienā agri no rīta piedalītos festivālā.
07.06. – bija festivāla diena. Jau no agra rīta sākās amatnieku tirdziņš, kur varēja apskatīties un iegādāties vietējo meistaru darinājumus. Visas dienas garumā notika koncerts, kur uzstājās dažādu novadu Igaunijas kolektīvi. Latviju pārstāvēja arī Ainažu deju kopa „Randiņš” un bērnu deju kolektīvs. Kaunatas folkloras kopas „Rāznaviņa” un „Rāzna” skatītājiem piedāvāja latgaliešu tautasdziesma , dejas un muzikālus priekšnesumus. Igauņu skatītājiem veltījām arī igauņu tautasdziesmu, ko viņi uzņēma ar lielu sajūsmu un dziedāja līdzi. Lai visiem būtu kopības sajūta, tad pusdienās tika piedāvāta zupa, kas bija pasniegta festivāla parkā. Paralēli koncertam, turpat uz vietas notika arī zivju zupas konkurss. Tur 1. vietu ieguva Latvijas komanda. Vakarā devāmies skatīties un klausīties vietējo pop un rok mākslinieku koncertu estrādē. Galvenā festivāla diena tika pavadīta jauki, skaisti un darbīgi.
Pirms mājupceļa festivāla organizatori piedāvāja vēl vienu jauku pasākumu – Dabas muzeja apmeklējumu, kur skolēni no tuvākajām skolām brauc, lai uz vietas ar jaunām IT tehnoloģijām apgūtu visas nepieciešamās zināšanas. Atpakaļceļā nolēmām arī Latvijā apskatīt Ainažu molu. Šis mols salīdzinājumā ar Pērnavas molu ir daudz īsāks, bet pa to iet ir grūtāk, jo ir salikts no mazākiem akmeņiem. Kad atgriezāmies no mola, pie autobusa mūs jau gaidīja Ainažu Kultūras nama vadītājs, kurš parādīja un iepazīstināja mūs ar vietējo kultūras dzīvi.
Katru reizi, kad kaut kur aizbraucam, mēs pārliecināmies, ka saskarsme, sadarbība un citu kultūru iepazīšana mūs bagātina un paplašina mūsu redzesloku, kā arī izraisa jaukas, pozitīvas emocijas.
Sandra Viša
Kaunatas folkloras kopu vadītāja
Rāznaviņa IgaunijāRāznaviņa IgaunijāAudriņu nometneRāznaviņa IgaunijāRāznaviņa Igaunijā

Click to listen highlighted text!