Rogovkas jaunieši Briselē

08.10.2019

Jauniešiem

Šā gada sākumā Bērzgales pagasta kultūras namā norisinājās trešā Rēzeknes novada Jaunatnes Gada balvas pasniegšanas ceremonija. No deviņām nominācijām visvairāk gaidījām rezultātus nominācijai "Gada aktīvākais pagasts 2018". Bijām patīkami pārsteigti un saviļņoti izdzirdot, ka tieši mūsu pagasts šajā nominācijā ir ieguvis 1. vietu. Jutāmies gandarīti par paveikto, jo visa gada garumā aktīvi darbojāmies jauniešu centrā, organizējot dažādas aktivitātes, kā arī aktīvi piedaloties gan sava, gan citu pagastu, novadu un starptautiskajos pasākumos. Pārdzīvojuši pirmo patīkamā satraukuma vilni, sapratām, ka esam ieguvuši galveno balvu – braucienu uz Briseli. Ar nepacietību gaidījām mūsu piedzīvojuma sākumu.
20. septembrī entuziasma un enerģijas pilni satikāmies pie Rogovkas jauniešu centra. Nedaudz uztraukdamies par somu izmēriem un vēl pāris reizes domās pārcilājot to saturu, devāmies uz Rīgu. Šajā braucienā devās desmit aktīvākie Nautrēnu pagasta jaunieši, jauniešu centra vadītāja Dina Sjomkāne un Rēzeknes novada jaunatnes lietu speciāliste Līga Bistrova. Pa ceļam konstatējām, ka lielākā daļa jauniešu ar lidmašīnu lidos pirmo reizi. Arī tādēļ kādam stresa līmenis kāpa. Kad lidmašīna nolaidās, visi atviegloti uzelpoja. Mūsu naktsmītne atradās 60 kilometru attālumā no lidostas! Līdz tai mēs nokļuvām ar autobusu. Aptuveni 2.00 iekārtojāmies istabiņās un devāmies pie miera.
No rīta entuziasma pilni vēlējāmies pēc iespējas ātrāk apskatīt Briseli. Netālu no mūsu hosteļa atradās parks „Le Botanique”, kas bija mūsu pirmais apskates objekts. Pilsētā bija vērojamas dažādas skulptūras un ēkas ar izsmalcinātu arhitektūru. Kā viens no mūsu galamērķiem bija skulpturālā strūklaka "Čurājošais puisēns" jeb Briseles manekens. Šī bronzas skulptūra ir vien 30cm augsta un ir viens no Briseles pilsētas simboliem un tūristu ievērojamākajiem apskates objektiem. Apmeklējām dažādas baznīcas, kuru šajā pilsētā bija pietiekoši daudz. Uz katra stūra atradās kāds veikaliņš, kurā pārdeva Beļģijas šokolādes un našķus. Ielās varēja just Beļģijas vafeļu saldo smaržu. Protams, arī mēs jau pirmajā dienā nobaudījām šos Briselē iecienītos kārumus. Aizrautīgi apskatot pilsētu, ik pa brīdim arī iemaldījāmies suvenīru veikalos.
Kad diena bija jau pusē, mazliet noguruši, bet piedzīvojumu kāri, izlēmām pilsētu plašāk apskatīt izmantojot elektroskūterus. Visiem šī ideja likās interesanta, tā nu katrs ņēmām sev skūteri un devāmies braucienā pa Briseles ielām. Pēc 40 minūšu ilga brauciena bijām galapunktā. Mūsu apskates objekts bija „Atomium” metāla molekula- tieši 102 metrus augsts deviņu metāla ložu savienojums. Molekulā apskatījām pilsētas panorāmu, iepazinām molekulu vēsturi un izzinājām pilsētas slavenāko arhitektūras un kultūras pieminekļu reprodukcijas. Gribētāji devās arī uz mākslas muzeju, kas atradās turpat netālu. Nemaz nemanot, kā laiks paskrēja, bija pienācis jau vakars un mēs devāmies uz vietējo pārtikas veikalu, lai vēlāk kopīgi pagatavotu vakariņas. Vakara gaitā hostelī spēlējām galda spēles un dalījāmies iespaidos par redzēto.
Otrajā dienā, staigājot pa pilsētu, mums radās ideja- doties uz batutu parku „Jump XL. Sākumā bailīgi, pēc tam jau drosmīgāk, iemēģinājām visas piedāvātās aktivitātes. Visjautrākais likās brīvais kritiens gaisa spilvenā. Nedaudz atpūtušies, ar metro devāmies uz panorāmas ratu. No tā pavērās elpu aizraujošs skats uz plašo un burvīgo pilsētas ainavu. Šī rata augstums ir 60 metri un šis ir viens no pasaules lielākajiem mobilajiem jeb pārvietojamajiem ratiem pasaulē. Tas jau pabijis Parīzē, Birmingemā, Mančesterā un Amsterdamā. Dažādu emociju pilni, devāmies atpakaļ uz hosteli, pa ceļam turpinādami iepazīt pilsētu.
Nākamajā dienā pamodāmies agri. Solīdi saposāmies un devāmies uz Eiropas Parlamenta (EP) ēku. Apskatījām Parlamenta muzeju. Izzinājām Eiropas vēsturi, uzzinājām vairāk par to, kā notiek EP sanāksmes, kāds mērķis ir EP darbībai un kuri  deputāti pārstāv Latvijas valsti. Iegūtās informācijas apjoms bija tiešām liels. Atpūtušies, devāmies atvadīties no skaistās pilsētas, jo šis bija mūsu pēdējais vakars Briselē. Pilsēta naktī izskatījās pavisam citādi - skaisti izgaismotas ēkas un patīkama atmosfēra pavadīja mūs pēdējā ekskursijā.
Bija pienākusi pēdējā diena, kuru pavadīt šajā valstī. Pa šo laiku, kamēr atradāmies Briselē, bijām pārpildīti ar jaunu informāciju un emocijām. Līdz pusdienlaikam sakārtojām mantas un atvadījāmies no mūsu Briseles mājām. Pēc tam vēlreiz devāmies uz Parlamenta ēku, jo iepriekšējā dienā nepaguvām visu līdz galam apskatīt. Jau pavisam drīz bija pienācis laiks braucienam uz lidostu, lai dotos mājup.
Iespaidu pārpilni, saules lutināti, jaunu pieredzi guvuši, atgriezāmies savā mīļajā Latvijā, kur rudens lika par sevi manīt. Zaļās lapas bija sākušas krāsoties un drēgnais vējiņš bija jūtams jau izkāpjot no lidmašīnas. Vajadzēja vairākas dienas, lai piedzīvotais "nosēstos" un mēs visi varētu atgriezties ierastajā ikdienas ritmā.
Milzīgs paldies organizatoriem un ceļotāju grupiņai, kas deva šo iespēju- piedzīvot, pārdzīvot, redzēt, dzirdēt un izjust ar visu sirdi.

Rogovkas jauniešu centra jaunietes Viktorija un Saiva Karmena
Eiropas Parlamenta ēkāBrauciens ar elektroskūteriemEkskursijā pa Briseli   Pie Panorāmas rataPie Smurfa skulptūrasSkats no 60 metru augstā Panorāmas rata Lielais laukums Briseles vecpilsētāViena no skaistajām baznīcām BriselēGardās Beļģu vafelesBeļģu šokolāde un saldumi    No šokolādes veidots Čurājošais puisēns

Click to listen highlighted text!