Novada pašvaldība projekta ietvaros uzsākusi veidot pedagogu profesionālā atbalsta sistēmu

Rēzeknes novada pašvaldība ir iesaistījusies projektā “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide”, lai Rēzeknes novadā sniegtu atbalstu pedagogu profesionālajai kompetencei un tādējādi pilnveidotu mācību procesa kvalitāti. Projekta mērķis ir izveidot un attīstīt vienotu un stratēģiski pārraudzītu profesionālā atbalsta sistēmu valsts, pašvaldību un izglītības iestāžu līmenī mācību procesa kvalitātes pilnveidei vispārējā un profesionālā izglītībā, veicināt izglītojamo izcilību un nodrošināt metodiskā atbalsta materiālus pedagogiem.
Projekts ļauj stiprināt pašvaldības izglītības metodiķu kompetenci un mērķtiecīgu atbalsta pasākumu plānošanu, lai tie sniegtu profesionālu atbalstu pārējiem mācību jomu metodiķiem un pedagogiem izglītības iestādēs, kas kopumā veicinās kvalitatīvas un mūsdienīgas izglītības pieejamību.
Lai iepazīstinātu ar projekta mērķi, veicamajām aktivitātēm un nosacījumiem, septembra sākumā tika slēgti darba līgumi un aizvadīta pirmā tikšanās sanāksme ar projektā iesaistītajiem Rēzeknes novada pašvaldības metodiķiem: Skaidrīti Babri – latviešu valoda, literatūra un teātra māksla; Innu Mironovu – svešvalodas; Irīnu Zeltiņu – matemātika; Inetu Baugu – sākumskola; Inetu Krusti – dizains un tehnoloģijas, datorika; Inesi Boļšiju – sports un veselība; Birutu Rīvāni – pirmsskola. Septembrī tika strādāts arī pie pedagogu aptaujas sagatavošanas par vajadzībām profesionālās kompetences pilnveidošanā un atbalsta sniegšanā. Tāpat nepieciešams bija organizatoriskais process, lai jau oktobrī, neskatoties uz lielo VIAA projektā plānoto tiešsaistes semināru un konsultāciju skaitu, uzsāktu īstenot pirmos novada pedagogu vajadzībām atbilstošus profesionālās kompetences pilnveides atbalsta pasākumus.
10. oktobrī tiešsaistē notika pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi "Audzinām domāt, saprast, darboties: Praktiskās metodes un radošie paņēmieni matemātisko priekšstatu attīstīšanai pirmsskolā" pirmsskolas pedagogiem, kuru laikā Latvijas pašvaldību mācību centra lektore Una Mārtiņsone palīdzēja pedagogiem izprast matemātisko priekšstatu veidošanās likumsakarības pirmsskolas vecumposmos un rosināja pielietot praktiskas, radošas un bērnam saistošas metodes domāšanas un izpratnes attīstīšanai. Kursu laikā pedagogi apguva paņēmienus matemātisko jēdzienu integrēšanai caur rotaļām, pasakām un stāstiem.
Jau 15. oktobrī tika uzsākts supervīziju cikls (3h x 4) pirmajai no 3 pedagogu grupām. Supervīziju laikā pedagogi meklē risinājumus problēmsituācijām un gūs emocionālu un psiholoģisku atbalstu darbā ar izglītojamajiem, kuriem ir mācīšanās traucējumi vai garīgās attīstības traucējumi, smagi/ ļoti smagi garīgās attīstības traucējumi, vai jaukti attīstības traucējumi. Supervizores, kuras strādā ar Rēzeknes novada pedagogiem, ir Zane Imūne un Mārīte Grīviņa-Krauze. Supervīziju cikls visām 3 grupām tiek plānots laika posmā no 2025. gada oktobra līdz decembrim.
17. oktobrī ar mērķi pilnveidot pedagogu zināšanas par bērnu audzināšanas procesā būtiskākiem izkopjamiem tikumiem – atbildība, cienība, drosme, godīgums, gudrība, laipnība, līdzcietība, mērenība, savaldība, solidaritāte, taisnīgums, tolerance, tiešsaistē tika organizēti pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi "Audzināšanas uzdevumi attieksmes veidošanai". Kursus vadīja Daugavpils Universitātes docente Dr. paed. Sandra Zariņa, programmu realizēja Latgales mācību centrs.
21. oktobrī Sakstagala Jāņa Klīdzēja pamatskolā notika meistarklase "Kunisaigas tehnika dizaina un tehnoloģiju stundās", kurā mācību priekšmeta “Dizaina un tehnoloģijas” pedagogi analizēja programmu, atrodot iespējas kinusaigas tehnikas realizācijai mācību procesā. Tālāk pedagogi uzzināja kinusaigas tehnikas izcelsmi un populārākos māksliniekus un, praktiski darbojoties, iepazina darbam nepieciešamos materiālus, darbarīkus, veidoja kompozīcijas skici un izgatavoja interjera dekoru kinusaigas tehnikā(sk. attēlu). Meistarklasi vadīja Mg. Paed. Anita Doroščonoka, Mākslu izglītības kompetenču centra “Latgales Mūzikas un Mākslas vidusskola” pedagoģe.
23. oktobrī tiešsaistē tika organizēti pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi "Pedagoga palīga profesionālā kompetence mācību un audzināšanas darbā skolā", kuru sasniedzamais rezultāts bija apgūt zināšanas, pilnveidot prasmes, stiprināt pārliecības par pedagoga palīga profesionālo darbību izglītības procesā. Kursus vadīja pieredzējusi pedagoģe un LPMC lektore Ilga Kušnere.
Septembrī uzsākta mācību literatūras iegāde vispārējās izglītības un pirmsskolas izglītības iestādēm.
ESF+ projekts nr. 4.2.2.3/1/24/I/001 “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” ilgs līdz 2029. gada 31. augustam. Projekta kopējais pieejamais finansējums ir 49 731 514,00 EUR, tai skaitā ESF+ finansējums – 42 271 786,00 EUR apmērā un valsts budžeta finansējums – 7 459 728,00 EUR apmērā, tai skaitā- Rēzeknes novada pašvaldībai 293 007,52 EUR, tai skaitā atlīdzība speciālistiem – 161 013,04 EUR, pedagogu profesionālā atbalsta pasākumu īstenošanai – 89 937,00 EUR, mācību literatūras iegādei –42 057,48 EUR.
Sagatavoja Elita Opincāne, projekta koordinatore Rēzeknes novadā un izglītības darba speciāliste – pedagoģiski metodiskais darbs un mūžizglītība
