Secondary school activities in the framework of the “Latvian School Finish” programme
21. februārī programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros Dekšāru pamatskolas 1.-8. klašu izglītojamie devās izzināt Rēzekni. Tik bieži tur ir būts, iets dažādām ēkām garām! Nolēmām iepazīt un izpētīt Latgales vēstniecību GORS un Austrumlatvijas radošo pakalpojumu centru "Zeimuļs" no pirmā pakāpiena līdz jumtam.
Skolēni jau agrāk bija skatījušies filmas un izrādes Latgales vēstniecībā GORS, dažkārt apmaldījušies, tāpēc pieteicāmies uz nodarbību ar izzinošiem elementiem Latgales vēstniecībā GORS. Skolēniem bija iespēja pabūt Lielajā, Mazajā, Mēģinājumu zālē. Horeogrāfijas zālē daļa interesentu mēģināja dejot. Semināru zāles skaņas slāpējošās sienas tomēr neizturēja lauku meitenes skaļās balss priekšā. Nodarbības vadītāja ļoti izsmeļoši atbildēja uz jauniešu jautājumiem, pastāstīja par telpu uzbūvi, izmantošanas iespējām, inženiertehniskajiem risinājumiem, 4 krāsu izvēli , stāvu nosaukumiem. Pirmo reizi skolēni varēja aplūkot plašās mākslinieku grimētavas un ģērbtuves. Nu mēs zinām, kur parasts garāmgājējs pārtop par žilbinošu zvaigzni. Kad mūsu zinātkāre bija apmierināta, brauciens lielajā liftā mūs atgrieza uz nodarbības sākumpunktu. Tagad mēs GORĀ vairs neapmaldīsimies! Secinājums: katrai ēkai ir sava uzbūve, lietu kārtība un noslēpumi. Nāciet tos atklāt!
Ja Latgales vēstniecībā GORS daudzi bija agrāk bijuši, tad par Austrumlatvijas radošo pakalpojumu centru "Zeimuļs" bija neizpratne un jautājumi. Mums atkal paveicās, Austrumlatvijas radošo pakalpojumu centra darbiniece mums vispirms izstāstīja par Rēzeknes pilskalna, Rēzeknes nosaukuma vēsturi, par ideju veidot neparasto celtni iespraustu zīmuļu veidā, dizainā izmantotām latvju zīmēm. Jau 10 gadus Austrumlatvijas radošo pakalpojumu centrs "Zeimuļs" ir bērnu un jauniešu interešu izglītības centrs Rēzeknē, kurā darbojas desmitiem pulciņu. Ja Latgales vēstniecībā GORS stāviem bija nošu nosaukumi, šeit visu noteica krāsas. Gaiteņos bija jauno mākslinieku, fotogrāfu darbu izstādes. Nobeigumā bija iespēja paskatīties uz pilsētu no augšas. Redzētais rosinās jauniešus drošāk darboties ar krāsām, būt radošiem.
“Ziemassvētki” un “džungļi” – šo divu atšķirīgo vārdu savienojums radīja intrigu: kā tas var būt? Pāris dienas bija atkusnis un pēkšņi ceļi aizputināti- viss var būt! Laimīgi nokļuvuši kinozālē, ar popkornu bruņojušies, bērni bija gatavi skatīt piedzīvojumu filmu “Ziemassvētki džungļos” un just līdzi filmas varoņiem Paulai un Ahimam. Jau no pirmajiem kadriem bija skaidrs, ka garlaicīgi nebūs. Pēc filmas noskatīšanās aptaujā bērni rakstīja: “interesants sižets”, “izdoma”, “valodu dažādība”,” brīnumskaistie no droniem filmētie kadri”. Filmas varoņu raksturojums: patika vecākās māsas prātīgā rīcība, simpātisks bija smieklīgais, trakulīgais, mazliet dusmīgais vecītis, kurš beigās tomēr palīdzēja. Netīkams šķita burvis. Negaidīta bija džungļu sargātāju darbība. Ik pa laikam parādījās pērtiķis, kas ar savu rīcību jauca darbību. Kad džungļos vecīša mājoklī skatītāji ieraudzīja pudeles, likās, ka te jābūt arī pērtiķītim, bet nekā. Secinājums: džungļos neietu vieni paši. Bet palika divi jautājumi, kurus vēlētos vēl noskaidrot. 1)Kas tā bija par valsti (karogs bijis īsu brīdi redzams)? 2) Kāda auga pūkas atgādināja sniegu? Filma lika padomāt par ģimeni, par draudzību, dabas aizsardzību. Tomēr džungļu daudzkrāsainā, daudzveidīgā pasaule apbūra visvairāk. Un to jāskatās uz lielā kinozāles ekrāna.
Dekšāru pamatskolas skolotāja Anna Sondore