Gaigalavas pamatskola piedalās ERASMUS+ projektā

28.03.2022

Izglītība

Jau otro gadu Gaigalavas pamatskolā tiek realizēts Erasmus+ KA 229 projekts “Share, explore, enrich- SEE for better life”  ("Izpēti, veicini, dalies- IzVeiDo labāku nākotni!). Diemžēl šajā laikā Covid-19 noteiktie ierobežojumi ir ļoti ietekmējuši projekta aktivitātes. Tās, lielākoties, nācās pārplānot un dažādas praktiskas nodarbības aizstāt ar tādām, kur izmanto IKT. Tomēr, samazinoties slimības izplatībai, mums beidzot radās arī iespēja satikt klātienē savus projekta partnerus no Itālijas, Horvātijas, Polijas un Turcijas.  Laika posmā no 20.- 26. martam četri skolēni- Lorete Lucjanova, Elīna Poča, Dairis Rutuļs, Jānis Taukuļs, kā arī skolotāja Ilze Kuhaļska apmeklēja projekta partnerskolu tikšanos Horvātijas pilsētā Rijekā.

Galvenais projekta tikšanās vadmotīvs bija spēle “Treasure hunt quest” (t.s.dārgumu meklēšana, izmantojot norādes, risinot uzdevumus). Šī spēle tika spēlēta gan skolas gaiteņos, izmantojot QR kodus,  gan Rijekas bērnu bibliotēkā, norādes tika meklētas arī Rijekas pilsētas centrā. Pildot šos uzdevumus skolēni ne tikai uzzināja par Rijekas kultūrvēsturiskajām vietām, bet arī dalījās savā zināšanās par filmām, literatūru, autoriem, gan pasaulslaveniem, gan tikai savas valsts. Tāpat tika organizētas radošās darbnīcas, kurās skolēni apguva horvātu seno rakstību, sauktu “baška”, un mēģināja uzrakstīt savu vārdu, izmantojot šos burtus, veidoja prezentācijas par savas valsts mūziku, darbojās ar IKT tehnoloģijām, piedalījās futbola draudzības mačā. Pirms tikšanās bija arī jāizpilda mājasdarbs - jāsagatavo prezentācija par savas valsts leģendu. Mēs izvēlējāmies pastāstīt leģendu par Rēzeknes Rozi, kā arī mācījām pārējiem dejot vienu no mūsu tautas dejām “Zam ūzula nasiedeju”, kas guva lielu ievērību.

Tā kā projekta galvenais mērķis bija mudināt, lai skolēni pamanītu, iepazītu un izpētītu kultūras, vēstures un ģeogrāfijas bagātības savā apkārtnē, tad tikšanās laikā tika organizēti muzeju apmeklējumi, kur skolēni uzzināja par cukura pārstrādes procesu, varēja izsekot datoru un datorspēļu attīstībai no pašiem pirmsākumiem (starp citu, visas datorspēles joprojām darbojas, un mums bija iespēja tās spēlēt). Tāpat notika arī izglītojošas ekskursijas ar gida stāstījumu, gan pa Rijeku un tās tuvākajām pilsētām Trsatu un Opatiju, kuras ir ievērojamas ar savām kultūrvēsturiskajām vietām un leģendām. Bet kā visvairāk atmiņā paliekošo ekskursiju skolēni minēja Horvātijas dārguma, vecākā un lielākā nacionālā parka - Plitvices ezeru apmeklējumu, kas pārsteidza ar savu ūdens bagātību un ūdens dzidrumu.

Visas šīs aktivitātes ļāva mums labāk iepazīt Horvātiju un tās kultūru, cilvēkus, dzīvesveidu, savukārt sadarbojoties internacionālās grupās, uzlabojās skolēnu komunikācijas un sevis prezentēšanas prasmes un angļu valodas zināšanas, jo galvenā saziņas valoda bija angļu valoda.

Nākamā projekta tikšanās ir plānota jūnija sākumā, uz kuru dosies skolotāji, lai apgūtu jaunas metodes, kā skolēniem mācīt par savas valsts bagātībām un kā skolās ienest arvien vairāk Eiropas dimensiju.

Visas projekta aktivitātes finansē mūžizglītības programmas Erasmus+.

Ilze Kuhaļska, projekta koordinatore

Click to listen highlighted text!