Globālās dienas pasākums Bērzgales pirmsskolas izglītības iestādē
Piedaloties Rēzeknes novada pašvaldības īstenotajā projektā “Globālās skolas”, mūsu iestādes pedagogi ir guvuši zināšanas, kuras aktīvi izmanto bērnu izglītošanā un veidotu izpratni, kā sasaistīt vietējos paradumus un rīcību ar sekām globālajā līmenī.
Šī gada 18. oktobrī, Bērzgales pirmsskolas izglītības iestādē notika Globālās dienas pasākums. Pasākuma mērķis: sekmēt bērnos tādas vērtības kā savstarpēja cieņa un tolerance daudzveidīgā mūsdienu sabiedrībā, izprotot dažādas kultūras un tautu tradīcijas.
Pasākumā bērni uzņēmās mājas saimnieku un ciemiņu lomas. Mājas saimnieki- bērni un skolotāja latviešu tautas tērpos, uzņēma ciemiņus no tālās Amerikas - bērnus un skolotāju indiāņu tērpos. Pasākuma laikā tika izspēlēts sižets, kā latviešu bērni rāda un māca indiāņu bērniem par latviešu tautas tradīcijām, minot mīklas, dziedot un dejojot, kā arī visiem kopīgi ejot rotaļās, izejot visu maizes tapšanas ceļu. Tika demonstrētas filmiņas ‘’Kā top maize’’ un ‘’Lāču maizes ceptuve’’.
Savukārt, Indiāņu bērni piedāvāja noskatīties filmu ’’Native Americans People of the forest’’, lai uzzinātu kā dzīvo indiāņi un visiem kopīgi nodejot indiāņu deju. Šādi bērniem vieglāk iepazīt un izprast citu tautu kultūru-tradīcijas, mākslu, deju. Visiem pasākuma dalībniekiem bija iespēja izgaršot dažādu veidu maizīti - baltmaizi, rudzu, ar sēkliņām utt.
Globālās izglītības pieeja tika izmantota, lai bērniem rastos priekšstats par situācijām, kas atšķiras no ikdienas dzīves, lai būtu atvērti citām kultūrām.
Globālās dienas noslēgumā visiem iestādes pedagogiem tika piedāvāts ar vienkāršiem paņēmieniem izgatavot videi draudzīgu paklājiņu no auduma pīnēm, tā veicinot radošu domāšanu, attīstot praktiskas iemaņas.
Novērtēt savas tautas kultūru un tradīcijas, salīdzināt ar citu tautu kultūru un tradīcijām varēja ikviens no pasākuma dalībniekiem.
Pieredzē dalījās Bērzgales PII vadītāja Olga Jurčenko
Šis projekts tiek finansēts ar Eiropas Komisijas atbalstu. Šī publikācija atspoguļo vienīgi autora uzskatus, un Komisijai nevar uzlikt atbildību par tajā ievietotās informācijas jebkuru iespējamo pielietojumu.