Lūcijas Rancānes Makašānu Amatu pamatskolas skolēni apmeklē Rāznas Nacionālā parka dabas centru
"STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei" projekta ietvaros L. Rancānes Makašānu Amatu pamatskolas skolēni šogad uzsāka dalību projektā un piedalījās Rāznas Nacionālā parka dabas centa aktivitātes.
1.-3. klases skolēni piedalījās nodarbībā “Koks un tā kaimiņi Rāznas Nacionālajā parkā”. Bērni ar lielu interesi skatījās filmu par Rāznas Nacionālo parku, iepazinās ar dažādiem dabas dārgumiem, kas apskatāmi dabas centrā. Skolēni mācījās atpazīt kokus, noteikt koku vecumu un augšanas apstākļus. Bērni mācījās noteikt dzīvnieku pēdas, uzzināja interesantu informāciju par dzīvniekiem. Āra nodarbībā skolēni mācījās pareizi mērīt koka stumbra apkārtmēru un noteikt dižkokus, mācījās pazīt putnus un atpazīt putnu dziesmas. Darbošanās dabas centrā “Rāzna” ļāva skolēniem uzzināt dažus dabas noslēpumus un rosināja arī turpmāk būt vērīgiem dabas pētniekiem.
4.-6. klases skolēni apmeklēja nodarbību “Augi ekosistēmās – purvā, ezerā, mežā, pļavā, jūras piekrastē Rāznas Nacionālajā parkā”. Rāznas Nacionālajā parkā skolēnus sagaidīja laipnā un zinošā dabas gide Diāna, kura jauniešus aizveda uz mini kinozāli. Tur, kā īstā kinoteātrī, skolēni noskatījās filmiņu par Rāznas ezeru. Pēc filmas noskatīšanās skolēni atbildēja uz jautājumiem par redzēto, sarunājās ar nodarbības vadītāju, jautāja, stāstīja to ko paši zina, izdarīja secinājumus. Klausījās stāstījumu par biotopiem, arī pašiem bija iespēja padalīties ar savām zināšanām. Pēc tam sekoja interesantas un aizraujošas aktivitātes par pēdām dabā, kādas atstāj dzīvnieki un putni, kā arī jautra un interaktīva Dabas biotopu pužļu likšana. Nodarbības noslēgumā skolēni pa grupiņām zīmēja plakātus par kādu no biotopiem un tad tos prezentēja pārējiem.
7.-9. klašu skolēni nodarbībā “Invazīvās sugas Latvijā – augi, zivis, putni - Rāznas Nacionālajā parkā” iepazinās ar vietējam un invazīvajām augu un dzīvnieku sugām. Aktīvi iesaistījās jaunu zināšanu un informācijas pētīšanā, atgriezeniskās saites sniegšanā. Patstāvīgi sameklēja informāciju par dažādu augu un dzīvnieku attīstību, vairošanos un apkarošanas veidiem. Apskatīja Latvijas sēņu, ķērpju un putnu sugām. Nodarbības beigās skolēni veica secinājumus un apzinājās kāds kaitējums Latvijas dabai tiek radīts, ja netiks ierobežota invazīvo sugu izplatīšanās. Nobeigumā skolēni piedalījās divās dažādās spēlēs, kuru laikā strādājot komandā atkārtoja apgūto informāciju.
Paldies Rāznas Nacionālā parka dabas centra nodarbību vadītājai par interesantām, izzinošām un vērtīgām nodarbībām, kas papildinās skolēnu zināšanas dabaszinību jomā!
Sagatavoja Ilze Teilāne, L. Rancānes Makašānu amatu pamatskolas skolotāja