Projekta ietvaros aizvadīti vairāki pasākumi skolotājiem Rēzeknes novadā

12.12.2025

Projekti

Rēzeknes novada pašvaldība projekta “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” ietvaros mērķtiecīgi, balstoties uz Izglītības un sporta pārvaldes iniciētās EDURIO pedagogu aptaujas rezultātiem, plāno un organizē pasākumus pedagogiem. 

Oktobrī uzsāktais supervīziju cikls (3 h x 4) 3 pedagogu grupām 10. decembrī ir noslēdzies. Supervīziju (supervizores Zane Imūne un Mārīte Grīviņa- Krauze) laikā pedagogi meklēja risinājumus problēmsituācijām un guva emocionālu, kā arī psiholoģisku atbalstu darbā ar izglītojamajiem, kuriem ir  mācīšanās traucējumi vai garīgās attīstības traucējumi, smagi vai ļoti smagi garīgās attīstības traucējumi, vai jaukti attīstības traucējumi. Rozentovas pamatskolas pedagogi stāsta: “Guvām atbalstu darba jautājumos, varējām brīvi paust savas domas un uzskatus, lai kopīgi rastu problēmsituāciju risinājumus tālākai rīcībai. Veidojām atbildības robežu izpratni un guvām jaunas idejas savam darbam. Grupā valdīja labvēlīga gaisotne un pozitīva savstarpējā sadarbība. Supervizore sniedza atbalstu un idejas problēmjautājumu risināšanā, kā arī piedāvāja interesantas spēles un refleksiju katras supervīziju nodarbības beigās.”

Metodiķe Skaidrīte Babre atzina, ka supervīzijās piedalījās pirmo reizi un viņai ļoti patika gan supervizore M. Grīviņa-Krauze ar savu mierīgo un ieturēto stilu, gan tēmas, par kurām tika runāts. Vērtīgi bijis tas, ka varēja izrunāt aktuālas problēmas kopā ar kolēģēm.

Savukārt, pedagogi, kuri piedalījās suprevīzijās ar Zani Imūni atzīst, ka nodarbībās bija iespējams rast jaunus risinājumus, dziļāku izpratni dažādām situācijām, ar kurām pedagogi sastopas ikdienā, kā arī dalīties ar pieredzi un mācīties no kolēģiem un supervizora. Nodarbības ir gan profesionālās izaugsmes, gan labsajūtas instruments, sekmē mācīšanos no pieredzes.

Kopumā dalībnieki skolotājiem iesaka piedalīties supervīzijās, jo uzskata, ka supervīzijas loma un nozīme ir ļoti būtiska gan profesionālajā attīstībā, gan darba kvalitātes uzturēšanā, palīdz novērst profesionālo izdegšanu.

20. novembrī ar mērķi pilnveidot pirmsskolas skolotāju zināšanas par iekļaujošo izglītību notika pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi "Iekļaujošās izglītības īstenošana pirmsskolā. Atbalsts pirmsskolas vecuma bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem". Kursu laikā pedagogi iepazina normatīvo regulējumu un praksi: kā atpazīt iespējamos attīstības traucējumus, kā organizēt mācību procesu un īstenot individuālo izglītības plānu. Pedagogiem tika dota iespēja iepazīt individuālo pielāgojumu un atbalsta veidus. Programmu īstenoja Latvijas pašvaldību mācību centra  lektore Iveta Mantromoviča.

Novembra mēneša noslēgumā meistarklase teātra mākslas un interešu izglītības programmu īstenošanā iesaistītajiem pedagogiem "Skolotāja un audzēkņa psihofiziskais komforts kā starta pozīcija radošumam" Kopā ar semināra dalībniekiem teātra pedagoģe un režisore Marika Čerņavska ( Brno Janāčeka Teātra un mūzikas augstskolā Čehijā ieguvusi doktora grādu Teātra un audzināšanas jomā) izmēģināja dažādas tehnikas, kā veicināt atbrīvotību un drošu vidi grupā, pārrunāja prakses, ko skolotāji var lietot paši savas labizjūtas un radošuma veicināšanai. Nodarbības otrajā daļā praksē tika izmēģināta ideju ģenerēšanas tehnika "Ideju tirgus", kas ir lieliski pielietojama grupu darbā un veicina netradicionālu risinājumu atrašanu. 

Meistarklase otrajā daļā pedagogi tika iepazīstināti ar kustību kā radošas domāšanas un uztveres instrumentu. Ķermenis tika izmantots kā spēles instruments, kas pats spēj radīt kustību, savukārt grupa – kā kopīgas enerģijas virzītāja. Praktiski, izmantojot bumbu kā instrumentu, tika pētīti kustības impulsi un to daudzveidība, kā arī veidi, kā kustība rodas no iekšējām sajūtām un reakcijām. Meistarklase veicināja apzinātu kustību, spontanitāti un radošu pieeju, piedāvājot praktiskas metodes, ko iespējams izmantot darbā ar jauniešiem un teātra interešu programmu audzēkņiem. Kustību nodarbības vadīja horeogrāfe Arina Buboviča, kura beigusi Latvijas Kultūras Akadēmijas Laikmetīgās dejas nodaļu, bet šobrīd studē maģistrantūrā. 

Projekts ļauj stiprināt pedagogu profesionālo kapacitāti, izmantojot pašvaldības izglītības metodiķu kompetenci un mērķtiecīgu atbalsta pasākumu īstenošanu, par ko liecina rudens periodā metodiķu pieaicinātie lektori, organizētie semināri un pieredzes skola pirmsskolai, kā arī pieredzes apmaiņas braucieni. Metodiķu komandas darbību virsmērķis ir sniegt atbalstu pedagogiem, tādējādi veicinot kvalitatīvas un mūsdienīgas izglītības pieejamību ikvienam bērnam un jaunietim.

ESF+ projekts Nr. 4.2.2.3/1/24/I/001 “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide” ilgs līdz 2029. gada 31. augustam.

Sagatqavoja Elita Opincāne, Rēzeknes novada pašvaldības Izglītības darba speciāliste – pedagoģiski metodiskais darbs un mūžizglītība, projekta koordinatore Rēzeknes novadā

Click to listen highlighted text!