Apvienību pārvaldes darbu uzsāks jaunā pārvaldības modelī

09.02.2023

Pašvaldība

Atbilstoši Rēzeknes novada domes pieņemtajiem lēmumiem 2022. gada 1.decembrī un 2023. gada 19. janvārī, no šī gada 1. marta pagastu apvienības uzsāks darbu jaunā pārvaldības modelī. Turpmāk apvienību pārvaldes darbu vadīs pārvaldes vadītājs un divi vietnieki. Viens vietnieks atbildēs par saimnieciskajiem jautājumiem un otrs būs atbildīgs par plānošanu, kontroles jautājumiem un nekustamā īpašuma apsaimniekošanu. Starp vadītāju un vietniekiem būs strikti sadalīta kompetence, kas ļaus daudz efektīvāk pārvaldīt apvienības teritoriju, apsaimniekot pašvaldības īpašumus un turpināt sniegt  kvalitatīvus pakalpojumus iedzīvotājiem.

Janvārī notika esošo pagastu pārvalžu vadītāju darba rezultātu un kvalifikācijas izvērtēšana.  Rezultātā tika noskaidroti nākamie apvienību pārvalžu vadītāju vietnieki. Dricānu apvienības pārvaldes vadītāja vietnieku amatus ieņems Valentīna Puste un Diāna Saksone. Nautrēnu apvienības pārvaldes vadītāja vietnieku amatus pildīs Aleksandrs Bindemanis un Arvīds Dunskis. Kaunatas apvienības pārvaldē vadītāja vietnieku amata pienākumus pildīs Sergejs Bašmakovs un Oļegs Kvitkovskis. Maltas apvienībā vietnieka amatu ieņems Gatis Pučka, bet Viļānu apvienībā Zoja Žugunova. Uz vakantajiem  vietnieku amatiem Maltas un Viļānu apvienībā tiks izsludināts atklāts konkurss.

Apvienību pārvalžu vadītāju pienākumus turpinās pildīt esošie vadītāji: Dricānu apvienības pārvalde – Andrejs Tārauds, Nautrēnu apvienības pārvalde – Līvija Plavinska, Kaunatas apvienības pārvalde – Jānis Aleksāns, Maltas apvienības pārvalde – Edgars Blinovs un Viļānu apvienība – Ivars Ikaunieks.

Jaunā apvienību pārvalžu pārvaldības kārtība neietekmēs pašvaldības iedzīvotāju ikdienu, jo pakalpojumi, kuri tika sniegti pagastu pārvaldēs, tiks sniegti arī turpmāk.

Saimnieciskos procesus pagastos uzraudzīs apvienības pārvaldes vadība, bet uz vietām šos procesus vadīs esošie pagastu saimniecību pārziņi. Savukārt pagastu lietveži nodrošinās iesniegumu pieņemšanu, izziņu izsniegšanu, dzīvesvietas deklarēšanu, atbildēs uz telefonu zvaniem un risinās citus uzticētos pienākumus.

Iedzīvotāji pagastos varēs norēķināties par komunālajiem pakalpojumiem, samaksāt nekustamā īpašuma nodokli un nodevas. Pagastos būs darbinieki, kuri pieņems šos maksājumus, kā arī pieņems iesniegumus un citus dokumentus un vajadzības gadījumā tos novirzīs novada domei.

Pagastos varēs saņemt visu interesējošo informāciju par pašvaldības pieņemtajiem lēmumiem. Lai atvieglotu norēķinus pagastos, dažos no tiem, ir plānots uzstādīt norēķinu karšu termināļus jeb POS termināļus, lai apmeklētājiem dotu iespēju norēķināties ar bankas karti. Pašvaldība, protams, aicina iedzīvotājus pakalpojumu apmaksai izmantojot internetbankas pakalpojumus, tādā veidā atvieglojot gan savu, gan pašvaldības iestādes ikdienu.

Pagastos darbu turpinās bibliotēkas, kultūras nami un muzeji, kā arī citas struktūras. Tāpat kā līdz šim katrā pagastā savus darba pienākumus turpinās veikt bāriņtiesas loceklis, zemes lietu speciālists, sociālais darbinieks. Iekšējās pārvaldības modeļa izmaiņas šo iestāžu un darbinieku darbu neietekmēs.

Neskaidrību gadījumos iedzīvotāji var vērsties katrs savā apvienības pārvaldē vai pagastā un saņemt nepieciešamo informāciju par gaidāmajām izmaiņām pagastu apvienību darbībā.

Plašāku informācija var saņemt Rēzeknes novada pašvaldības Centrālajā pārvaldē: tel. num. 64622238, e-pasts: info@rezeknesnovads.lv.

Click to listen highlighted text!