Verēmu pamatskolas skolēni izzina 3D modelēšanu

22.12.2025

Izglītība

2025. gada 21. novembrī 4.-6. klašu skolēni piedalījās projekta Nr. 4.2.2.1/1/25/I/001 "STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” ietvaros SIA “V-Media” vadītajā matemātikas nodarbībā "Procentu pilsēta".  

Nodarbības vadītājas iepazīstināja skolēnus ar Procentu pilsētas karti, kurā atrodas – veikals, banka, nodokļu birojs, picērija un citi objekti. Skolēni, darbojoties grupās un analizējot dažādas situācijas, iejutās gan uzņēmumu vadītāju, gan pircēju lomā, viņiem tika dots uzdevums aprēķināt preču cenu pēc atlaidēm, noteikt procentu pieaugumu vai samazinājumu, pašiem izdomāt savu akcijas piedāvājumu. Skolēniem nodarbība “Procentu pilsēta” likās interesanta un atšķirīga no parastajām matemātikas stundām, jo bija iespēja risināt uzdevumus, kas atgādināja īstas dzīves situācijas. Šādā veidā bija vieglāk saprast, kā procenti darbojas ikdienā. Nodarbība bija radoša, praktiska un palīdzēja saprast procentus daudz labāk nekā parastie vingrinājumi.

Savukārt 2025. gada 3. decembrī projekta Nr. 4.2.2.1/1/25/I/001 "STEM un pilsoniskās līdzdalības norises plašākai izglītības pieredzei un karjeras izvēlei” ietvaros notika divas norises, kuras organizēja SIA "Tomega" – "3D tehnoloģijas – no idejas līdz objektam" un "No skices līdz gravējumam: lāzertehnoloģiju iespējas".

Norišu laikā skolēni soli pa solim apguva gan radošās, gan tehniskās prasmes, izmantojot mūsdienīgas digitālās tehnoloģijas un praktiskos darbus. 7. klases skolēni, izmantojot problēmrisināšanas metodi, veidoja savas idejas skices un pārnesa tās 3D vidē. Darbojoties ar 3D modelēšanas lietojumprogrammām, viņi izstrādāja dažādus objektu modeļus un sagatavoja tos tālākai izgatavošanai. Izstrādātais 3D modelis tika pielāgots programmvadāmam darbgalda aprīkojumam, sagatavojot failus un konfigurācijas, kas nodrošināja precīzu izgatavošanu. 8.-9. klašu skolēni nostiprināja izvēlēto materiālu programmvadāmajā darbgaldā un uzsāka izstrādājuma veidošanu. Sekojot izveidotajam darba plānam, tika apstrādātas detaļas un darbs noslēdzās ar izstrādājuma pilnīgu izveidi un apdari. Norišu laikā skolēni ieguva izpratni par ražošanas procesu no idejas līdz gatavam produktam, attīstot tehnoloģisko domāšanu, precizitāti un praktiskās iemaņas.

Sagatavoja Ilona Dovidenkova, projekta koordinatore Verēmu pamatskolā

Click to listen highlighted text!