Rēzeknes novada un pilsētas skolēni iepazina tehnoloģijas un citas valstis Erasmus + projektā “INTEGRA”

13.01.2023

Projekti

2022. gada nogalē noslēdzās Eiropas Savienības Erasmus + programmas projekts “INTEGRA” (“Tehnoloģiju integrēšanas speciālistu tīkla izveide skolēnu interešu izglītībā” Nr.2020-1-LV01-KA201-077496). Aizvadīti vairāk nekā divi radoši, interesantu aktivitāšu piepildīti gadi. Šajā laikā projekta dalībnieki - pedagogi un jaunieši, ieguva jaunas zināšanas tehnoloģijās, kā arī iepazina Eiropas Savienības valstis, to cilvēkus un izveidoja jaunas draudzības saites.

Projekta laikā jaunieši  kopā ar pedagogiem vadīja trīs dienu tehnoloģiju meistarklases ne tikai Latvijā, bet arī Igaunijā, Lietuvā un Slovēnijā. Katru reizi meistarklasēs piedalījās vismaz 70 dalībnieki no četrām valstīm.

Lielākā daļa projekta dalībnieku atzīst, ka dalība projektā ir uzlabojusi ne tikai prasmes darboties ar tehnoloģijām, bet arī angļu valodas zināšanas, kas ir nepieciešamas, darbojoties komandā ar citu valstu pārstāvjiem.

Bet kādi  kopumā spilgtākie iespaidi- jautājām projekta dalībniekiem no Latvijas.

Edvards, Maltas vidusskolas absolvents: “Patika  ceļojums uz Slovēniju, darbošanās ar dažādām tehnoloģijām, it īpaši robotiem. Mums bija lieliska latgaliešu kompānija, ekskursijas, futbola spēlēšana pārtraukumos un pēc nodarbībām. Labprāt darītu visu to pašu vēlreiz. Tas bija super izaicinājums- pamest komforta zonu un piedalīties piedzīvojumu meklēšanā.”

Arnis  no Maltas vidusskolas 2022. gada aprīlī vadīja meistarklases Igaunijā, kā arī palīdzēja vadīt nodarbības Maltā: ”Man visvairāk patika projekta laikā organizētās aktivitātes, sadarbība ar ārvalstu projekta dalībniekiem un iespēja iepazīt citu valsti. Ja man piedāvātu piedalīties vēl vienā projektā, es labprāt papildinātu zināšanas dabaszinātņu, tehnoloģiju, inženierzinību un matemātikas jomās.”

Viktors  no Maltas vidusskolas arī piedalījās vairākās projekta aktivitātēs: “Lielisks projekts - iespēja komunicēt ar jauniem cilvēkiem, angļu valodas prakse un iespēja vairāk uzzināt par tehnoloģijām. Viss patika, var biežāk rīkot tādus projektus.”

Lana  no Maltas vidusskolas arī priecīga par iespējām, ko deva dalība projektā: “Viss bija ļoti interesanti. Ja būtu vēl projekti, gribētu ilgāku laiku pavadīt starptautiskās nometnēs.”

Rodions no Maltas vidusskolas stāsta, kas visvairāk patika projektā: ”Lāzertehnoloģijas un roboti. Gribētu vairāk praktisku darbu, tāpat gribētu iemācīties, kā robotus var izmantot ikdienā.”

Rolands, Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzija: “Es piedalījos meistarklasēs Igaunijā, Slovēnijā un Lietuvā. Vadīju  nodarbības Latvijā. Visvairāk patika ceļot, piedalīties tehnoloģiju darbnīcās. Labprāt apmeklētu citas valstis un apgūtu ko jaunu, piemēram, programmēšanu.”

Everita, Maltas vidusskola: ”Es biju Lietuvā, tur piedalījos visās piedāvātajās nodarbībās, vadīju meistarklases Latvijā.  Man patika, ka varēju piedalīties dažādās jaunās, man nezināmās un interesantās aktivitātēs. Es labprāt vēl uzlabotu valodu prasmes un iepazītu citas kultūras.”

Kristaps, Rēzeknes Valsts 1. ģimnāzija: ”Patika izklaides, ekskursijas un interaktīvās nodarbības. Labprāt  padziļināti apgūtu angļu valodu, lai varētu bez problēmām sarunāties ar citu valstu jauniešiem.”

Elīna no Gaigalavas pamatskolas, kas bija Slovēnijā un Lietuvā, uzsver, ka visas aktivitātes bija ļoti interesantas: ”Ļoti priecājos, ka biju kalnos- Slovēnijas kalnu ainavas bija vienkārši brīnišķīgas. Gribētu vairāk brīvā laika, lai skolēni varētu sadraudzēties un apgūtu vairāk jaunu tehnoloģiju.”

Juris, Rēzeknes tehnikums, bija Slovēnijā un Lietuvā, vadīja nodarbības ukraiņiem: “Man tā ir jauna pieredze un iepazīšanās ar jauniem cilvēkiem. Iepazinu savas stiprās puses- kā nodarbību vadītājs latviešu, angļu un krievu valodā. Es labprāt turpinātu attīstīt angļu valodas prasmes.”

Jaroslavs, Viļānu vidusskola, bija Slovēnijā: “Visvairāk man patika tas, ka jaunieši saprot valodu zināšanu nozīmi 21. gadsimtā, jo sarunāšanās ar jauniešiem no citām valstīm nav iespējama bez angļu valodas zināšanām. (Pats biju viens no tiem skolēniem, kuri teica, ka angļu valoda nebūs vajadzīga!) Manuprāt, projektā bija pārāk daudz izklaides un pamaz mācību. Izklaide ir labi, taču es gribu mācīties un uzzināt kaut ko jaunu. Es labprāt iemācītos strādāt kopā ar citiem, veidojot kādu projektu, jo organizēšana un komandas darbs ir nozīmīgi faktori manai profesijai nākotnē.”

Skolēni arī stāsta, ka labprāt piedalītos citos projektos un vēlētos pilnveidot angļu valodas, tehnoloģiju un publiskās runas prasmes, kā arī apgūtu iemaņas, kā iegūtās teorētiskās zināšanas par tehnoloģijām izmantot praksē.

Paldies jauniešiem par viedokļiem un aktīvu darbošanos projektā! Mums prieks, ka jums patika. Jūsu ieteikumus noteikti ņemsim vērā, domājot par jauniem projektiem!                                

Uzziņai:
Erasmus+ programmas īstenoto projektu Nr. 2020-1-LV01-KA201-077496 “Founding the network of technology INTEGRAtionists in pupils' informal education” (Tehnoloģiju integrēšanas speciālistu tīkla izveide skolēnu interešu izglītībā-LV) līdzfinansēja Eiropas Savienība. Projekta partneri: Rēzeknes novada pašvaldība, biedrība “Eņģeļi ar mums”, Austrumlatvijas radošo pakalpojumu centrs “Zeimuļs”, Häädemeeste Keskkool (Igaunija), Kupiskis Povilas Matulionis progymnasium (Lietuva), Vaikų ir jaunimo visapusiško lavinimo centras, Jonava (Lietuva), Academia družba za storitve d.o.o., Maribor (Slovēnija).

Inta Rimšāne
projekta vadītāja
Rēzeknes novada pašvaldība
https://rezeknesnovads.lv/iedzivotajiem/projekti/integra/
https://www.facebook.com/profile.php?id=100063713461961

Click to listen highlighted text!