Satiksmes ministrs tiekas ar Rēzeknes novada pagastu pārvalžu vadītājiem

18. jūlijā satiksmes ministrs Anrijs Matīss apmeklēja Rēzekni. Darba vizītes ietvaros ministram bija ieplānota tikšanās arī ar Rēzeknes novada pagastu pārvalžu vadītājiem un vietējiem autopārvadātājiem.
Sarunas laikā satiksmes ministrs izklāstīja, kas pēdējo gadu laikā padarīts Latgalē: „220 kilometru garam posmam veikta divkārša dolomīta šķembu virsmas apstrāde, tāpat divi no deviņiem pēdējā laika lielākajiem autobūves projektiem ir tieši Latgalē: A13 rekonstrukcija (Krievijas robeža (Grebņeva) – Rēzekne – Daugavpils – Lietuvas robeža (Medumi)) un A12 rekonstrukcija (Jēkabpils – Rēzekne – Ludza – Krievijas robeža (Terehova))”. Jāatzīmē, ka ceļa A12 remonts posmā Viļāni – Rēzekne jau ir uzsākts, un tuvākajā laikā plānots, ka remontdarbi sāksies arī uz ceļa Rēzekne – Ludza.
Satiksmes ministrs Anrijs MatīssTikšanās laikā pagastu pārvaldniekiem bija iespēja uzdot ministram sasāpējušos jautājumus. Maltas pagasta pārvaldes vadītājs Vitālijs Skudra interesējās par satiksmes drošības uzlabojumiem Maltā: „Ceļa remontdarbi Maltā ir pabeigti, taču apgaismojums nav sakārtots, turklāt tumšas ir arī gājēju pārejas.” Anrijs Matīss atbildēja: „Papildus elementu izvietošana projekta kopējo summu dubulto, tāpēc nav iespējams visos remontētajos posmos sakārtot arī apgaismojumu, gājēju pārejas un trotuārus. Šī sadārdzinājuma vietā labāk esam izvēlējušies sakārtot vairāk ceļu posmu.” Tomēr ministrs apsolīja, ka Maltas gadījums tiks izskatīts, lai, iestājoties gada tumšajiem mēnešiem, maltēnieši varētu pārvietoties droši. Turklāt, lai vēl vairāk palielinātu satiksmes drošību, Maltas ciemā plānots uzstādīt arī fotoradaru.
Ozolaines pagasta pārvaldes vadītājs Edgars Blinovs jautāja, kāpēc rekonstruētajā ceļa posmā Rēzekne – Daugavpils nav sakārtotas sabiedriskā transporta pieturas. Ministrs atbildēja, ka šis remontdarbu posms bijis viens no retajiem, kur paredzētā nauda pat palikusi pāri – šajā gadījumā pie vainas nevarētu būt naudas trūkumus, tāpēc šis jautājums tikšot risināts. Savukārt Čornajas pagasta pārvaldes vadītājs Oļegs Kvitkovskis interesējās, kad tiks remontēts ceļš Rēzekne – Dagda, jo īpaši visbedrainākais ceļa posms no Čornajas līdz Rēzeknei. „Ja tehniskais projekts ir izstrādāts, tad, piesaistot Kohēzijas fonda līdzekļus, ceļa remontdarbi tiks uzsākti jau nākamgad,” atbildēja ministrs.
Sanāksmes laikā ministrs runāja arī par transporta nozari kopumā, par aviācijas jomu, kā arī par sabiedrisko transportu: „Daudz ērtāk un ekonomiski izdevīgāk ir, kad no katra ciema vietējais autobuss pasažierus aizved tieši līdz dzelzceļa stacijai, un no stacijas ērtos laikos atiet vilciens uz citām lielajām pilsētām – tā notiek daudzās citās Eiropas Savienības valstīs, un līdzīgu sistēmu plānots ieviest arī Latvijā,” uzsvēra Anrijs Matīss.

Click to listen highlighted text!